נגיף הקורונה

במשרד הבריאות קוראים למי שבא במגע עם התיירים מקוריאה להיכנס לבידוד

החלה חקירה אפידמיולוגית לאיתור מי שבא במגע עם התיירים הקוריאנים ששהו החודש בישראל ואובחנו כחולים בנגיף הקורונה לאחר ששבו לארצם

נוסעים ברכבת התחתית בסאול, דרום קוריאה. צילום: שאטרסטוק

בעקבות עדכון שהתקבל מדרום קוריאה על אודות תשעה תיירים שביקרו בישראל בין התאריכים 15.2-8.2 ואובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתם לארצם, הודיע היום (שבת) משרד הבריאות כי הוא פותח בחקירה אפידמיולוגית לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל.

משרד הבריאות הוציא במקביל הנחיות לציבור בישראל ופרסם את רשימת המקומות שבהם ביקרו התיירים הדרום קוריאנים בארץ. על פי ההנחיות, כל מי שהיה במגע הדוק - במרחק של פחות משני מטרים ולמשך 15 דקות לפחות - עם חברי הקבוצה, בהתאם למועדים והמקומות שבהם ביקרו, מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או למוקד "כל הבריאות" (5400*).

כמו כן, במידה שמתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים, אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להיכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה. במידה שמתפתחים תסמינים, יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.

המקומות בישראל שבהם ביקרה קבוצת התיירים מדרום קוריאה ומועדי החשיפה:

8.2 -  לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי.

9.2 – קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כניסת הבשורה, כניסת המשפחה הקדושה, מלון עין גב.

10.2 – מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסיית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסית הלחם והדגים.

11.2 – מלון דייויד ים המלח.

12.2 – מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע.

13.2 – הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים.

14.2 – הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסית גת שמנים. הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסיית gallicantu.

15.2 – מסעדת ג'רוזלם גולד. עין כרם ירושלים - כנסיית ג'ון הקדוש, כנסית הביקור, כנסית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis.

במשרד הבריאות הוסיפו כי עם התקדמות החקירה האפידמיולוגית תפורסם רשימת מקומות מפורטת יותר שבהם שהתה הקבוצה.

מ"תיירות עין גב" נמסר בתגובה: "בהמשך להודעת משרד הבריאות על מספר צליינים מקבוצה קוריאנית, ששהתה גם בעין גב ובעשרות אתרים, שמורות טבע ומלונות בישראל, שהראו סממני מחלת הקורונה ולמרות ששהו בעין גב כבר לפני כשבועיים, לשני לילות בלבד וחדרי הנופש תמיד מנוקים בקפידה יתרה מאוד, איננו מקלים ראש ועורכים ליתר ביטחון בדיקה עם סוכני הנסיעות בקוריאה ובישראל לגבי המקרה. כמו כן, העברנו הנחיות לצוות ויידענו את גורמי הבריאות בקיבוץ ובאזור. מבדיקה שערכנו כעת, אין מי מהצוות שגילה תסמינים מדאיגים".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  קוריאה,  בידוד,  מגיפה,  חקירה אפידימיולוגית,  חדשות,  פרופ' יהודה אדלר
תגובות
22.02.2020, 22:35

אפידמיולוג אמריקאי ד"ר אנטוני פוסי Fauci בסרטון וידיאו בן 90 שניות בCNN טוען : "אנו עומדים על סף פנדמיה. Pandemia".

אנונימי/ת
23.02.2020, 07:01

וואוו....!!!! איזו תובנה גאונית.
אין ספק שצריך להיות אפידמיולוג מחונן כדי להצהיר על אמירה שאפשר לקרוא מזמן מטוקבקיסטים ב ynet